понеделник, 8 юли 2013 г.

Зен и начинът да се яздят магарета

Писано около 2003-2004

Да обичаш означава, че не се интересуваш дали си обичан. А да обичаш и със Зен означава да мислиш и за разликата преди и след изговарянето на думата “любов” или да мислиш за разликата при любовта преди и след като си си задал въпроса “какво е любов?”. 

На връщане от Хималаите и планината Шън-дзи бях за седмица в България. Прочетох много вестници. Сутрин в осем наблюдавах Кориторов. 

Проследих мръсотиите. Доизплетох липсващи ми информационни брънки от мрежите на злото, които все по-ясно ми се очертават. Искам да се изкажа, но ще е нарушение на правилата на Зен, които се зарекох да спазвам след едномесечен живота като Зен монах. 

Получих две посещения. Едното дойде от страна на Службите. Бях предупреден сериозно да не се занимавам с политика и да спра да пиша по книгата “Доктрината”, която доста напредна. ( Но нищо. Ще я издам в чужбина като комикс. ) 

Другото посещение получих от ромската организация “Де Факто”. Оказа се, че през феврури-март, когато обсъждахме, тук във Форума, етническия проблем в България, ДПС и Доган, хора от тази организация са следили изявите ми. Така, без да зная съм станал кръстник на организацията ( искам да припомня, че през последните две години аз съм първият, който, като обсъждах социализма, пусна в информационното ни пространство позабравеното понятие “де факто” ). Оказа се, че съм избран за почетен председател. Не стига това, но бяха следили и апостолската ми работа из страната пред август, началото на септември, когато основах няколко комитета, но срещнах сериозни проблеми с желанието на хората изобщо да се спрат и да ме чуят. Тъй като стана ясно, че “Де Факто” безрезервно споделя идеите ми, представителят на “Де Факто” предложи структурите на организацията из страната да бъде включена в мрежата на комитетите. Разбира се приех, а те взеха и ме заведоха, в търновската Асенова махала, при най-добрата си гледачка. Получих пълно потвърждение за начинанията си и научих, че именно тя ги е насочила към, ако щете, нескромната ми личност. Което сега, в Зен, няма никакво значение. 

За тази седмица в България се запознах и с една жена, за която съм мечтал винаги и може би поради липса на време да я опозная както трябва се влюбих в представата си за нея, което поради състоянието на Зен, в което се нармирам е вече все едно. Аз я обичам заради самата нея и я обичам, защото я обичам. ( Гес, независимо от Зен, си останах нарцис, но това от позицията на Зен, няма значение ) 

И накрая няколко думи за магаретатата и Зен. Всички религии и хуманитарни идеи, към които само с неимоверно усилие можем да причислим днешната действаща концепция за управлението на страната, както и хвърчащите в информационното  пространство саги, легенди, истини и полуистини, търсят обяснението на своите ирационални твърдение посредством дедукцията и индукцията. Чрез абстракцията, твърденията и допускането. Зен майсторите обаче, ( а защо не и учениците ) отказват да сторят това. Те се опитват да променят планината, магаретата и луната чрез поетичната си мисъл, обичта, скоростта на времето, когато материята е спряла своето движение. Или чрез спирането на времето, когато обществената форма на движение на материята – апостолските комитети на гражданската съпротива срещу българската нова история достигнат достатъчно високи скорости.

Няма коментари: