събота, 12 март 2016 г.

Българската "екология" - пак джаста-праста



Без палатки и в планините, забраняват цяла България за диво къмпингуване




 Аз от детството си съм бил по къмпинзи, живял съм на палатка в Родопите и на Пирин....Почти 100% съм сигурен, че съм заченат в палатка едно лято на Окото... smile emoticon Но, когато преди 20-тина години видях консервните кутии по дъното на това същото Око, да неговоря днес за пластмасовите шишета навсякъде - не съм сигурен на коя страна съм. Аз почти винаги нося със себе си - големи чували, при възможност събирам пластмаса и по плажовете, и в планините, а понякога дори в Южниь прак. И и я хвърлям по-късно в контейнерите...Виждал съм и други да правят същото ...Но са единици...Та....За да може да се къмпингова на открито трябва някакъв договор. Два пъти в годината граждани и държавата да проверяват такива места....Замърсено ли е - забрана. Докато не се почисти и остане чисто за по-дълъг период...Иначе - пак някакъв тъп закон, пак нещо което хем няма да се спазва - ще рече - ще се нарушава закона, хем ще си остане мръсно.


Или с две думи: Заслужава ли си заради правото и удоволствието на най-много 10% истински граждани да оставяме българският простак да разрушава природата....Или - ако искаме да имаме права как да създадем истински правила за запазването й.


Впрочем лицемерието на зелените е тъкмо някъде тук...Създадоха ли механизъм за контрол на замърсяването? Не е ли тъкмо концесионера на Пирин, с всичките му грешки, този, който поддържа чиста тази част от планината?!?!  

Няма коментари: