четвъртък, 5 януари 2012 г.

Гражданско общество, манталитет и действие

Засега, когато у нас се опитваме да намерим някакви зачатъци на гражданска активност, най-често, стигаме до мисловния процес около дилемата съществува ли, възможно ли е да се проектира и построи, какво опасности биха се проявили до изграждането му. Признавам, че не съм подготвен теоретично, специалността ми е в информатиката, но се занимавам със семантика и покрай това съм чел Pierce, който смята че феноменолигичното наблюдение съдържа "минимум" три типа: качество, реакции и медиация - "реакция на трети лица"

За съжаление "нашето" наблюдение се спира на първото ниво - занимава се само с описание на системата и дори с една стъпка назад - защо е така.

Според мен "реакциите", действието или дори само опитът за действие, само ще предизвика неща за които само се мечтае.

В този ред на мисли забелязвам от една страна "внедрен" от социализма манталитет - вечни дискусии и теории, а малко действия и факти, от друга вглеждайки се в настоящето като пример и модел на фона на теориите изпъква Бойко Борисов с определен набор ( колкото и спорни, колкото и малко според някои ) от действия и факти, вследствие на които, според мен имаме като резултат инстинкта на избирателите.

Няма коментари: